Eerste week Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van larsenwillem - WaarBenJij.nu Eerste week Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van larsenwillem - WaarBenJij.nu

Eerste week Medellín

Blijf op de hoogte en volg

03 Maart 2016 | Colombia, Medellín

Hèhè daar is-ie dan, de eerste update uit Colombia. De eerste week was anders dan we ons hadden voorgesteld, Lars is namelijk een ruime week ziek geweest en daardoor niet in Medellín geweest. Nu is alles goed en gaan we er met z'n tweeën tegen aan. Willem heeft wel erg veel gedaan en meegemaakt. Omdat we niet samen zijn geweest in de eerste week, is het misschien ook handiger om een gesplitst verslagje te doen.

Allereerst Lars: die een week in een plaatsje in de bergen heeft verbleven bij een Nederlands gezin. Daar was alles goed voor elkaar en dat heeft het herstel bevorderd. Het plaatsje waar ik verbleven heb lag op ongeveer 3500 meter hoogte en daar had ik dus geen last van de vieze, stinkende uitlaatgassen die je in Medellín wel hebt. Ook was het de geboorte plaats van een man die hier als held word gezien, Pablo Escobar. Een grote zakenman zo zeggen ze hier.

Dan Willem: Vanaf dag 1 eigenlijk gelijk al aan de bak gegaan met het helpen bij de basketbaltrainingen in de wijken Éfe Gomez (waar wij ook verblijven) en El Jardin. Ook heb ik geholpen bij 2 knutsel-lessen. De jongens en meisjes hier vinden het maar al te interessant dat er iemand van vreemde bodem aanwezig is, dus als ik de deur uit loop word ik bestookt met duizenden vragen. 90% van de vragen is echter of ik mijn naam nog een keer wil zeggen, vinden ze heel lastig hier. Vanwege dit Colombiaanse spraakgebrek ben ik ook omgetoverd in 'Willie'. Gelukkig heb ik al wel snel mijn draai gevonden hier en kijk ik erg uit naar de komende weken (met Lars dit keer).

  • 04 Maart 2016 - 15:38

    Cieleke:

    Hallo Willem en Lars,

    Jammer van de eerste week dat Lars ziek was, maar maak er de komende tijd iets moois van!
    Leuk dat we via deze site jullie kunnen volgen, hopelijk horen we weer snel van jullie. Echter...... Willie.......ai,ai, wel een beetje een foute naam

  • 08 Maart 2016 - 12:47

    Theo Bruns:

    Hoi Lars en Willem,

    Ben blij te horen dat Lars weer fit is.
    Wat kun je met kleine dingen kinderen daar blij maken.
    Zo hebben wij jarenlang een jongen (Mwakio) uit Kenia geadopteerd va de fooienpot uit de kantine van onze SV.
    Twee maal per jaar stuurde ik dan nuttige kado's naar hem. Fotoboeken, shirts, voetbal Ed.
    Hij was hier heel blij mee. Toen hij 18 jaar werd zijn we ermee gestopt.
    Succes verder met jullie goede inspanningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Medellín

Actief sinds 03 Maart 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 2447

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 16 Mei 2016

Colombia

Landen bezocht: